Sky Radio Group

Shazam met Sky Radio

De Sky Radio Group en mediabureau Mindshare stelden zich begin 2014 de vraag waarom radiozenders nog niet het idee hadden opgepakt om Shazam aan hun radiozender te koppelen en dit commercieel te benutten. Sky Radio pakte de handschoen op en sloot een exclusief partnership met Shazam. Met Mindshare-klant Bavaria werd de eerste interactieve radiocommercial met Shazam in Nederland geproduceerd door en uitgezonden op Sky Radio.

Nooit eerder zocht een radiostation in Nederland een samenwerking met de meest gebruikte muziekherkennings-app Shazam. Deze innovatie is voor adverteerders en radiostations een zeer waardevolle manier om het massabereik van radio te koppelen aan het massabereik van Shazam. En daarmee in een klap de radiocommercial interactief te maken voor groot publiek. Luisteraars zijn slechts 1 klik op hun smartphone verwijderd van deelname aan een actie, aanvullende productinformatie of een online aankoop, waar ze ook zijn. Door het actief laten luisteren naar een commercial wordt de attentiewaarde hiervan sterk verhoogd.